רבה הראשי של ארגנטינה הותקף; "האנטישמיות מרימה ראש"

    איתי גדסי No Comments on רבה הראשי של ארגנטינה הותקף; "האנטישמיות מרימה ראש"

    הרה"ג גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארגנטינה, הותקף קשות בביתו | ראש הממשלה: " מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה"

    הרב דוידוביץ' לצד ראש המממשלה בביקור בארגנטינה צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    13:21
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on יעל שבח: "גם לאלמנה וותיקה יש עוד דרך ארוכה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה הראשי של ארגנטינה, הגאון רבי גבריאל דוידוביץ, הותקף במהלך שוד בביתו ונפצע קשה. על פי דיווחים שונים, השודדים אמרו לו שהם יודעים שהוא הרב הראשי והיכו אותו.

    הרה"ג שלמה טוויל, רבה של מקסיקו וחברו מילדות של רבה של ארגנטינה, שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" ואמר: "שבעת תוקפי הרב היו אנשים מקומיים שחדרו לביתו מהגג ושברו לו תשע צלעות. גנבו לו כל מה שהיה בבית".

    הרה"ג יצחק לורנץ, רב קהילת יוצאי ארגנטינה בישראל, שוחח אף הוא בתכנית ואמר: "חברי הטוב הרב דוידוביץ עבר טראומה קשה מהתקיפה בביתו. מצבו טוב ב"ה. ברור שמדובר באירוע אנטישמי".

    בתוך כך המערכת הפוליטית יצאו גינויים רבים כנגד התקיפה.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ' ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה. אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה".

    השר לענייני דת, יצחק ועקנין אמר: "הזדעזעתי לשמוע על התקיפה של הרב דוידוביץ ואשתו, אנו מתפללים מכאן לשלומם ומאחלים להם רפואה שלימה במהרה. בתקופה האחרונה אנו עדים לגל אירועי אנטישמיות ברחבי בעולם".

    "אני קורא למנהיגי המדינות לטפל ביד קשה ובענישה מחמירה כנגד מבצעי פעולות אנטישמיות, וכן אני קורא לממשל בארגנטינה לתפוס במהרה את התוקפים ולהעניש אותם בחומרה".

    שר הפנים אריה דרעי אמר: "האנטישמיות מרימה ראש במדינות אירופה, בארה"ב והלילה הרימה את ראשה האפל בארגנטינה. הקרבן הפעם – הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', שהוכה בביתו ואושפז במצב קשה. אדרוש הבוקר ממשלת ארגנטינה לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את התוקפים ולהגן על יהודי ארגנטינה".



    0 תגובות